środa, 16 października 2013

Ciasto miodowe z masą krówkową

Jeśli ktoś lubi słodkie ciasta - jest ono w sam raz, myślę. Można zastąpić masę krówkową jakąś inną, śmietankową na przykład, myślę, że efekt byłby też ciekawy, ale, w sumie, pasuje mi, że jest ono właśnie takie: miodowo-krówkowe. Dodatkowo - im dłużej stoi, tym lepiej smakuje (wydaje mi się, że na 2 - 3 dzień od upieczenia jest najsmaczniejsze). Robi się je dość szybko i bez większych problemów, to też spora zaleta.

Przepis

- 0,5 kg mąki,
- 1/2 szklanki cukru pudru,
- 15 dag miodu,
- 1/2 kostki margaryny,
- 1 cukier wanilinowy,
- 2 jajka,
- 1 łyżeczka sody,

- puszka masy krówkowej (ja użyłam czekoladowej, myślę, że orzechowa też się sprawdzi),
- tabliczka czekolady,
- pół kostki margaryny/masła,
- paczka kolorowych draży do ozdoby.

Ciasto zagnieść z podanych składników (mąka, cukier, miód, margaryna, jajka, soda, cukier wanilinowy) i podzielić na pół. Dno formy natłuścić olejem i posypać mąką krupczatką. Ciasto piec w temperaturze 200 stopni (piekarnik powinien być już nagrzany) przez około 15 minut. Na jedno z ciast wyłożyć delikatnie rozgrzaną (położyłam puszkę na chwilę na grzejnik) masę krówkową. Przykryć drugim ciastem.
Margarynę (masło) roztopić wraz z czekoladą na małym ogniu. Wylać na ciasto i posypać drażami :) Ciasta nie trzeba trzymać w lodówce, na całe szczęście.



Smacznego! :)

1 komentarz: