czwartek, 3 marca 2016

Pęczotto z mielonym mięsem drobiowym i ajwarem

Kaszotto, pęczotto - jak zwał, tak zwał :)
Za dużo ostatnio było makaronów, przyszła pora na kaszę. A, że ostatnio wielką miłością zapałałam do kaszy pęczak, wybór był jasny. Nie będę się rozpisywać na temat zalet (dużo błonnika, są bogate w obniżające poziom cholesterolu fitozwiązki), bo wystarczy, że są przepyszne. I wybitnie łatwe w przygotowaniu.
Ten obiad powstał w zasadzie przez przypadek. Wykorzystałam to, co akurat było w lodówce. Żałuję, że nie miałam akurat cukinii, ale trudno. Innym razem :)


/porcja dla jednej osoby/

- 50 g kaszy pęczak (na sucho),
- 100 g mielonego mięsa drobiowego (u mnie indyk),
- 2 łyżki ajwaru z czerwonej papryki (u mnie łagodny),
- parę listków świeżej bazylii i kolendry,
- 1/4 szklanki czerwonego wina wytrawnego,
- ząbek czosnku,
- 1 mała cebula,
- oliwa do smażenia,
- 1/2 kostki rosołowej (albo pół szklanki bulionu),
- sól, pieprz, ostra papryka, zioła prowansalskie do smaku.

Opłukaną kaszę podsmażamy na oliwie, a po chwili dodajemy posiekaną cebulę i czosnek. Przyprawić papryką, pieprzem, ziołami. Wrzucamy kawałki mięsa i chwilkę smażymy. Wlewamy wino i mieszamy do odparowania. Następnie wlewamy pół szklanki wody z rozpuszczoną kostką rosołową (albo bulion). Gotujemy, aż kasza napęcznieje i będzie miękka. Pod koniec dodajemy ajwar i posiekane zioła - dokładnie mieszamy. Pod koniec warto sprawdzić, czy nie trzeba doprawić ;)
Jeśli odparował już cały płyn, a kasza dalej jest twarda - dolewamy wody (lub bulionu).

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz